KOWAL – alert NMVS widoczny po wydaniu leku

Mam alert z następującym komunikatem – identyfikator partii nie jest zgodny z numerem seryjnym NMVS.

Wydając leki pacjentowi, należy wycofywać identyfikatory opakowań oraz uważać na alerty z systemu NMVS. Status opakowanie musi być aktywny.Obowiązkiem osoby wydającej lek na receptę jest wycofanie numeru seryjnego dla danego opakowania.

Mam alert z następującym komunikatem – identyfikator partii nie jest zgodny z numerem seryjnym NMVS. Dodam, że opakowanie już zostało wydane. Osoba wydająca twierdzi, że podczas sprzedażny nie było żadnego komunikatu, a czerwony trójkąt pojawił się, jak pacjent opuścił aptekę. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Szukać pacjenta, żeby zwrócił lek, a jeśli mi się nie uda, jak mogę wytłumaczyć ten alert na platformie. Wcześniej już były sprzedawane opakowania z tą serią i nie było problemów skąd teraz ten alert?

 

Odp.: Dziwna sytuacja. Można założyć, że choć w komputerze widać kartę zakupu dla danej serii to mogła być pomylona faktycznie z inną. Bywa, że alert jest niezbyt czytelny lub wygląda jak ponowne wywołanie okienka KOWAL-a. Wg procedur pacjentowi nie wolno wydać nieaktywnego opakowania. Niestety alertu nie da się cofnąć czy wytłumaczyć. Najszybciej byłoby wymienić lek pacjentowi i sprawdzić, czy rzeczywiście był  to alert, czy jakiś problem z odczytem ze skanera. Jeśli się potwierdzi należy zgłosić alert do NMVO, a opakowanie poddać kwarantannie.

Wstępnie można zrobić zdjęcie kodu 2D i go zweryfikować ponownie bez wycofania sprzedaży.
REKLAMA
REKLAMA
logo